از فيبر غذايي چه‌مي‌دانيد ؟

فيبرهاي غذايي ، تركيباتي هستند كه اكثراً در سبزيجات و ميوه‌جات يـافــت شـده و نقــش انـهـا در بـدن ، افـزايـش دادن حـجم مـدفوع

( بدون جذب شدن توسط روده ) و نرم كردن آن و جلوگيري از يبوست مي‌باشد . كمبود فيبر غذايي ارتباط مستقيمي با يبوست دارد . مصرف بيش از حد آن نيز سبب نفخ و ناراحتي‌هاي شكمي شود . فيبر غذايي به مقدار زياد در دانه كامل غلات ، ذرت ، سبزي‌ها و ميوه‌ها ( برگه زردآلو ، برگه سيب ، كشمش ، انجير خشك ) مغزها ( گردو ، فندوق ، پسته و . . . ) و حبوبات وجود دارد . به همراه افزايش فيبر ، مصرف مايعات نيز بايد افزايش يابد ( 10ـ 8 ليوان در روز ) ، كلسيم بيش از حد نيزيبوست را تشديد خواهد كرد .

همچنين فيبر ، كلسترول خون را كاهش مي‌دهد و فيبر محلول موجود در ميوه‌ها بسيار سودمند است

.